Monday 10 May 2010

Krem šnite od jagoda / Cream Slice With Strawberries


jagoda 1

Počela je sezona jagoda. I šta prikladnije od lepog kolača s mojim omiljenim voćem. Nešto se kroz maglu kao sećam da sam nekada, kao dete jela ovaj kolač; nije mi bio sasvim nov. Možda je to bio neki drugi kolač s jagodama, jer ruku na srce, svi oni liče. Ovaj je možda za dlaku zanimljiviji od drugih jer mu testo nije onaj dosadni suvi patišpan(j) od koga mi presedaju svi voćni kolači.



Koristila sam moj manji pravougaoni pleh, koji sam prvo podmazala i posula brašnom. Onda sam se bacila na

Testo:
  • 200 g margarina
  • 200 g šećera
  • 4 žumanceta
  • 200 g brašna
  • kesica praška za pecivo

Krem:
  • 4 žumanceta
  • 150 g šećera
  • 2 kašike brašna
  • 4 dl mleka
  • 50 g putera
  • 500 g jagoda

jagoda r

Šta ćete s onih 8 preteklih belanaca, smislite sami. Za testo se umuti margarin sa šećerom, pa mu se dodaju žumanca. Na kraju brašno pomešano s praškom za pecivo. Masa koja se dobije je relativno čvrsta; neće se razliti po tepsiji, nego morate špahtlom da je ravnomerno rasporedite i poravnate. Peče se na 200º C prilično kratko, ne više od 10 minuta, pogotovo ako uključite ventilator.

Krem je klasičan creme anglaise, s izuzetkom dodatog brašna. Međutim, to brašno je neophodno, i ne samo da je neophodno nego treba da ga bude više (o tome kasnije). Šporet se uključi na dvojku. Za to vreme se umute žumanca sa šećerom pa im se doda brašno i na kraju malo po malo mleka i puter sečen na listiće. To se kuva i meša žicom dok se ne zgusne. Ipak, ne očekujte da bude gušći nego na slici na kojoj curi sa žice. To vam je konzistencija malo ređeg pudinga. Lupajte još malo kad skinete sa šporeta, poklopite šerpu i ostavite da se dobro ohladi.

jagoda 4

Pre nanošenja na ohlađeno testo, krem treba još jednom da se umuti da bi se korica sjedinila s mekšim delom. Onda se odozgo ređaju oprane i očišćene jagode i sve se stavi u frižider na 6-7 sati.

Šta sam promenila: Treba dodati više brašna u krem ili kašiku gustina ili dva listića želatina, svejedno. Krem je suviše redak, kada se seče, počne da curi na sve strane a i jagode s vrha se svuzuljavaju s njim. I pored toga veoma je ukusan, možda još više jer sam samoinicijativno u njega dodala kesicu vanilin šećera.

Iz testa slobodno može da se izostavi 50 g šećera. Nema razloga da bude toliko slatko, pogotovo ako jagode nisu kisele.

jagoda 2

Presuda
: Testo je tajni adut ovog kolača jer je masno i prvog dana još uvek hruskavo, a nakon dan-dva stajanja u frižideru počne da liči na testo od lenje pite. Nama se kolač veoma dopao, čak ga je i Una jela iako je izbegavala jagode. Prava sezonska poslastica, čak iako ovaj maj više liči na februar nego na proleće.

jagoda 3

Cream slice with strawberries

Pastry:

  • 200 g margarine
  • 200 g sugar
  • 4 egg yolks
  • 200 g flour
  • 1 sachet baking powder

Cream:

  • 4 egg yolks
  • 150 g sugar
  • 2 Tbsp flour
  • 4oo ml milk
  • 50 g butter
  • 500 g fresh strawberries

Take a smaller rectangular baking tin, grease and dust it. Blend the margarine with sugar, adding egg yolks. Mix flour and baking powder and add it to the mixture. This is a pretty thick dough and you will have to spread it all over the tin bottom with a spatula to get a smooth surface. Bake at 200º C for 10-15 minutes, depending on which type of heating you're using. Leave to cool.

For the cream, mix egg yolks with sugar, adding flour, milk and butter. Cook at medium heat until it thickens. I suggest you add more flour or gelatine to make the cream thicker and be able to cut nice slices. Mine were runny but delicious nevertheless. Leave the cream to cool, stir well once again before spreading it on top of the pastry. Top off with strawberries and leave in fridge for 6-7 hours.

The dough is crunchy rather than soft and this is what makes this cake interesting. I'd also suggest a smaller amount of sugar for the dough (50 g less) but an extra sachet of vanilla sugar for the cream to give it flavour. Enjoy the strawberry season!

10 comments:

  1. Zanimljive kremšnite! Ja bih ova bjelanca umutila sa šećerom i stavila u vruć fil i to su mi tek onda kremšnite. Ovo me podsjeća na Ledene kocke! Koliko različitih naziva za jedan te isti kolač?! Važno je da je ukusan i da su svi jeli!

    ReplyDelete
  2. Mislim da je ono što se kod vas zove "kremšnita" kod nas "krempita" :) Ovaj kolač ne pretenduje da bude to, više liči na neko masno testo s voćem, ako znaš na šta mislim. Videla sam tvoj recept za Ledene kocke, izgleda vrlo primamljivo. Moraću da napravim i uporedim s mojim receptom za Ledene kocke, koji je opet malo drugačiji.

    ReplyDelete
  3. A gdje je izrezan komad:)??? Bas me zanimao poprecni presijek. Lijepe slike...:)

    ReplyDelete
  4. Ako te zanima, moraćeš sama da ga napraviš :P
    Ne možeš da zamisliš tu katastrofu. S aparatom u jednoj ruci, dok sam drugom pokušavala da zadržim jagode na vrhu fila koji je curio na sve strane. Bilo je toliko strašno da nije mogla čak ni da se napravi jedna od onih cool neurednih fotki, jednostavno, presek se više nije ni video.

    ReplyDelete
  5. Osvježavajući kolačić,baš fino.

    ReplyDelete
  6. bloody hell your pictures are just getting better every time. you will be famous.

    ReplyDelete
  7. @Maxivida: Oooo bas mi te je zao! Ja sam danas imala 'naporan' dan zahvaljujuci tome sto sam htjela da napravim ruski medovik, a zavrsila sam sa rozen tortom (look a like)...ma mislim da ti ne pricam (pisem), jos sam zivcana, tako da cu ovaj tvoj kolac praviti jednom...kada se oporavim:)

    ReplyDelete
  8. A, pa Maja je toliko nahvalila taj medovik da sam se i ja zarekla da ću probati da ga napravim, ali se još uvek nisam odvažila. Videla sam da su se silni proveli kao bosi po trnju, te se jednom nije stego fil, te drugom gromuljice, otkud znam... :) Najbolje bi bilo da mi ga napravi neko drugi, a ja da jedem!

    ReplyDelete
  9. Masno i kremasto? Ja nemam primjedbi! :)
    Ide na listu čekanja! :)

    ReplyDelete
  10. Ja sam uvijek za jagode u kremšnitama!

    ReplyDelete